Iulius Town – Luminăm Timişoara Împreună

3 zile de festival cu evenimente speciale și un record mondial Guinness World Records®

Client: Iulius Town

Servicii: strategie, concept creativ, implementare şi coordonare de eveniment, graphic design și DTP, copywriting, producţie

Provocare:

Companiile IULIUS şi Atterbury Europe urmau să inaugureze la Timişoara proiectul mixt Iulius Town, cea mai mare investiţie din regiune, în valoare totală de 442 de milioane de euro. Iulius Town a însemnat integrarea Iulius Mall Timişoara într-un proiect amplu de regenerare urbană, completându-l cu funcţiuni de retail, office şi entertainment. Astfel, primul ansamblu de tip mixt realizat în vestul ţării avea nevoie de o inaugurare care să fie la înălţimea proiectului.

Idee: Luminăm Timişoara Împreună! (adaugăm KV – se poate lua de pe drive din albumul KVs)

Timişoara are o puternică istorie, fiind un oraş al premierelor. Chintesenţa şi cel mai puternic atribut al brandului de oraş îl reprezintă lumina: Timişoara a fost primul oraş iluminat stradal din Austro-Ungaria şi, mai apoi, primul oraş iluminat electric din Europa continentală.

De aici a plecat ideea organizarii unui eveniment sub formă de festival de 3 zile, un festival care să unească întreaga comunitate a oraşului, pentru a lumina la figurat şi la propriu urbea de pe Bega.

De ce la propriu? Punctul culminant al celor 3 zile a fost reprezentat de doborârea unui record mondial pentru Cele mai multe lumini LED aprinse simultan, record deţinut până în acel moment de Institutul de Tehnologie din Mumbai, India.

Execuţie:

Timişoara este un oraş cosmopolit, cu un public extrem de divers. Acţiunile şi evenimentele pregătite au fost gândite în aşa fel încât fiecare să se poată bucura de o experienţă unică.

Prima din cele trei zile ale festivalului a început cu evenimentul oficial de tăierea panglicii, la care au participat reprezentanți ai autorităților locale, parteneri și jurnaliști din presa națională; a continuat cu o conferință de presă și spre finalul zilei cu cocktailul oficial, la care au participat peste 500 de invitați.

Pentru publicul larg, această zi a fost dedicată vernisajului expoziţiei de graffiti „UnderTown” în tunelul auto – o galerie de artă murală de dimensiuni impresionante, datorită lucrărilor realizate de 30 dintre cei mai buni grafferi din lume. Proiectul s-a desfăşurat pe o suprafaţă de 2.000 mp şi s-a bucurat de participarea unor artişti din Venezuela, Peru, Brazilia, Mexic, Spania, Italia, Republica Moldova şi România. Zona a fost pusă în valoare prin activări de tip street art, iar seara s-a încheiat în parcul Iulius Gardens cu Microcosmos Acrobatic Show – o paradă cu structuri gigantice mecanizate și un show impresionant de acrobații aeriene realizat de o trupă internațională de teatru.

A doua zi a evenimentului de inaugurare a avut în centru doborârea recordului mondial pentru Cele mai multe lumini LED aprinse simultan. Fiecare participant a primit o brățară luminoasă și un tichet de acces ce a fost scanat, astfel încât numărul participanților a apărut, în timp real, pe un ecranul amplasat pe scenă. Recordul a fost omologat de către judecătorul Guinness World Records cu 7.235 de participanţi. Alături de echipa de organizare, în implementarea recordului au fost implicați 500 de voluntari și stewarzi, acoperind un perimetru de 5.000 mp, împărțit în 160 de pătrate. Sărbătoarea a continuat cu un concert susținut de Feli şi Smiley, iar seara s-a încheiat cu un show de artificii ce a luminat cerul întregului oraş. În total, la doborârea recordului și la concerte au fost prezenți peste 10.000 de oameni.

Duminică, cea de-a treia zi a festivalului inaugural, a fost dedicată familiilor și copiilor: la concertul Gaşca Zurli au participat peste 5.000 de oameni, iar întregul eveniment s-a încheiat cu spectacolul de artă stradală „Constellations”, un univers fantastic al constelaţiilor şi al zodiacului, transpus în baloane uriașe.

 

Pe lângă acestea, cei care au trecut pragul Iulius Town au putut participa la multe alte activări: ridicare cu balonul cu aer cald, transmiterea de mesaje cu dedicație proiectate pe o perdea de apă pe lacul din parc, poze la photobooth și formarea unui mozaic spectaculos cu peste 4.000 de poze, tatuaje temporare, concerte cu DJ de renume.

Promovarea evneimentului a inclus campanii ample în online, outdoor și radio, precum și o conferință de presă cu jurnaliști de la instituții de presă naționale. Influencerii Alina Ceuşan, Mircea Bravo, Fabulasele şi Feli s-au alăturat și ei manifestului de a readuce Timişoara pe harta premierelor mondiale.

Rezultate:

  • Recordul a fost omologat de către Guinness World Records cu 7.235 de participanţi
  • Pragul Iulius Town a fost trecut de peste 100.000 de oameni pe zi
  • La concerte au participat peste 15.000 de oameni (estimări ISU)
  • 6 apariţii TV și peste 40 de articole în presa online şi presa scrisă
  • Social media reach: 10.000.000+
  • Peste 600 de voluntari implicaţi

 

Înapoi